• Olimpiada Świętokrzyska.

• W piątek, 22 września w Hali Legionów odbyła się trzecia edycja Świętokrzyskiej Olimpiady sportowej dla najmłodszych sympatyków sportu. Rozgrywki były prowadzone w różnych dyscyplinach i wzięło w nich udział około 600 uzdolnionych dzieci z naszego województwa. Ponidzie było reprezentowane przez zawodników z Wiślicy uprawiających bilard.

• 20 września obchodziliśmy w naszym przedszkolu” Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka”

• „Każdy przedszkolak dobrze wie,
            że kiedy 20 wrzesień zbliża się,
            od najmłodszego, aż po starszaka,
            wszyscy świętują Dzień Przedszkolaka"

OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA – Przedszkole Nr 2 w Bytowie

Już od samego rana w każdej grupie panowała wesoła atmosfera. Wielkie świętowanie zaczęło się zaraz po śniadaniu. Przedszkolaki z grupy „ Mrówek”,  „ Motylków”, „ Pszczółek,

„ Pasikoników” , „Żabek” oraz zerówka szkolna ze śpiewem  wyruszyły barwnym korowodem ulicami Wiślicy,  by pokazać , że dziś mają swoje święto.

Po powrocie  dołączyły do nas grupy  naszych najmłodszych przedszkolaków , czyli „Biedronek” oraz „ Żuczków”.

Wszystkie dzieci zostały  zaproszone  do wspólnej zabawy, udziału w konkursach i tańców przy ulubionych przebojach muzyki dla dzieci. Radość i śmiech świadczyły o wspaniałej zabawie.

Złożyliśmy wszystkim, maluszkom i starszakom życzenia samych słonecznych dni i radosnych chwil w naszym przedszkolu, aby każdy dzień był wspaniałą przygodą i niósł ze sobą wiele cudownych i pozytywnych doświadczeń.

Na koniec każda grupa otrzymała dyplom wesołego przedszkolaka oraz życzenia z okazji tego święta.

Szczególne podziękowania składamy Pani Dyrektor za przygotowaną  niespodziankę dla dzieci w postaci

„ słodkiego upominku”, Panu Pawłowi i Pani Karolinie, którzy wspierali nas podczas naszego dzisiejszego święta.

Dziękujemy!

Autor: Anna Pustuła

• Nadzieje Olimpijskie

• W Międzynarodowym Centrum Szkolenia Bilardowego Polski Związek Bilardowy ERG Bieruń zorganizował zawody: Bilardowe Nadzieje Olimpijskie !!! Blisko 80 najmłodszych adeptów sportu bilardowego w większości po raz pierwszy bierze udział w rywalizacji sportowej. !!!

W ramach akcji zobaczyli również spotkanie Ekstraklasy Bilardowej .

• SPRZĄTANIE ŚWIATA ŁĄCZY LUDZI !

• Korzystając z pięknej wrześniowej pogody posprzątajmy nasze podwórka, przydrożne rowy, przystanki autobusowe, zlikwidujmy ,,dzikie wysypiska śmieci' '' w naszej gminie. Zapraszamy do udziału w akcji wszystkich uczniów i dorosłych. Zorganizujmy akcję w każdej wsi w naszej gminie. Połączmy siły, aby żyło nam się lepiej. Sprzątanie świata to ważna lekcja poszanowania środowiska.

Promujmy modę na czyste środowisko i zadbane otoczenie. Sprzątając pamiętajmy o własnym bezpieczeństwie, załóżmy ochronne rękawiczki. # SSP2023

• W Zespole Szkolno-Przedszkolnym odbyła się kolejna odsłona Narodowego Czytania.

• W tym roku czytano "Nad Niemnem" Elizy Orzeszkowej. W wydarzeniu wzięli udział: Burmistrz Miasta i Gminy Wiślica pan Jarosław Jaworski, Przewodniczący Rady Gminy pan Jacek Gocyk, wicedyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego pani Edyta Poznańska-Gocyk, kierownik DPS w Gorysławicach pani Aneta Kopciara, ksiądz Sebastian Wojewski oraz pani Klaudia Piwowarczyk. Odczytywane fragmenty powieści, dekoracje oraz nastrojowa muzyka wprowadziła wszystkich w atmosferę epoki z XIX wieku.

• W dniu 9 września uczniowie z Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej udali się na wycieczkę do „Sztolni Królowej Luizy" w Zabrzu.

• Na początku wycieczki nasi uczniowie założyli ochronne kaski i zostali zapoznani z zasadami zwiedzania kopalni. Następnie, wyposażeni w specjalne latarki, wraz z przewodnikiem zjechali szybem 40m pod ziemię, gdzie zaczęli zwiedzanie od własnoręcznego wykopywania węgla kamiennego, wysłuchując opowieści o pracy górników.

Podczas zwiedzania zobaczyliśmy zabytkowe, ceglane portale chroniące i wzmacniające stropy, rekonstrukcję podziemnego portu, gdzie ładowano wydobyty węgiel. Poznaliśmy nie tylko różne metody wydobycia węgla, stosowane w poszczególnych okresach, ale jednocześnie dowiedzieliśmy się o życiu zwykłych pracowników przemysłowych, przybywających na Górny Śląsk w poszukiwaniu lepszego życia.

Trasa umożliwiła również zwiedzanie prawdziwego parku pracujących maszyn górniczych, prezentujących XX-wieczne i współczesne metody wydobycia węgla, w tym kombajny, strug węglowy, wrębiarkę, ładowarkę, przenośniki do transportu węgla.

Wyprawę zakończyliśmy przejazdem kolejką podziemną i zaliczamy ją do bardzo udanych.

Słowa podziękowania kierujemy do OSP w Wiślicy za dofinansowanie naszego wyjazdu.

• Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2023/2024

• Rozpoczęcie roku szkolnego odbędzie się 4 września 2023r według poniższego planu:

Dowozy zgodnie z dotychczasowym rozkładem jazdy. Uczniowie, którzy będą korzystać z dowozu szkolnego zostaną przywiezieni do szkoły i z wychowawcami przejdą na mszę.

8.00 - Msza Święta w Kościele w Wiślicy

9.00 - uroczysty apel na hali sportowej

9.40 - spotkania z wychowawcami w salach lekcyjnych

Odwóz:

I Kurs ( P.Łach)

10:30- Sielec - Kobylniki – Skotniki Dolne –  Skotniki Górne – Skorocice

I Kurs ( P.Lis)

10:30 Koniecmosty – Kuchary –  Ostrów – Wawrowice  – Kocina - Jurków –Stawiszyce

II Kurs ( P.Lis)

11:00 Szczytniki – Górki –  Szczerbaków